Welkom bij Sanac Retail

Dé partner voor elk tuincentrum en het groene retail kanaal

De Sanac Groep met hoofdzetel in Wervik, is met meer dan 90 miljoen euro omzet en meer dan 110 werknemers, dé leidinggevende toeleverancier voor de land- en tuinbouw in België en Noord-Frankrijk. Vanuit een jarenlange ervaring en specialisatie spelen haar 3 divisies elk een leidinggevende rol in hun markt:

  • De divisie Land- en Tuinbouw levert elke dag opnieuw het beste advies, product- en distributiepakket waarmee zij haar klanten in de land- en tuinbouw, tuinaanleg en openbaar groen, op duurzame wijze wenst te ondersteunen.

  • De divisie Retail is dé referentiepartner voor elk tuincentrum en doe-het-zelf zaak die hun rendement per m² willen maximaliseren met concepten zoals onder andere de TuinapotheekTM, haar eigen merk Osmo voor meststoffen en potgrond en haar eigen merk VT als tuinzadenspecialist in België.

  • De divisie Logistics is dé referentie op vlak van logistieke dienstverlening aan de Belgische groensector waardoor haar klanten genieten van een uiterst flexibele en competitieve logistieke service met meer dan 20.000 m² modern uitgeruste magazijnruimte en een uitgebreide vloot van eigen vrachtwagens.

Banner Retail

"In partnership met onze leveranciers, wil Sanac Retail het groene retailkanaal, het beste concept en servicepakket bieden, met het oog op rendementsoptimalisatie per LM/M² in het Home & Garden segment"

Onze missie

Als Sanac willen we het beste concept en servicepakket bieden waarmee onze klanten in hun Home&Garden / Seeds&Bulbs segment hun rendement per LM/M2 kunnen maximaliseren.

Gebaseerd op onze drie pijlers en onze sterke expertise zijn we veel meer dan een leverancier van producten: we luisteren naar de klant en denken mee. We reiken de producten, diensten, innovatieve oplossingen en analyses aan die onze klant in staat stellen succes te boeken. Zo creëren we een enorme meerwaarde voor onze klanten.

Innovatie - Category Management - Operational excellence

Innovation

Als Sanac Retail weten we dat continue innovatie het antwoord is op de steeds veranderende behoeften van de markt. Elke dag trekken we de kaart van de nieuwste productontwikkelingen, meest actuele bedrijfsprocessen en markttendensen. Door die pro-actieve monitoring kiezen wij steeds voor dé grote externe A-merken in de sector. Ook met onze drie eigen merken (TuinapotheekTM, Osmo en VT) focussen we op een continue vraagcreatie met innovaties op verschillende niveaus: product, verpakking, convenience, etc. Zo blijft ons assortiment aangepast aan de actuele noden van de consument.

Category Management

Sanac vertrekt vanuit een category management benadering waarin de consument centraal staat. Wij houden gelijke tred met nieuwste productontwikkelingen en markttendensen. Om onze klanten efficient te dienst te staan, biedt category management standaard oplossingen maar we zijn flexibel en hebben ook aandacht voor maatwerk. Zo helpen we onze klanten bij de forecast en assortimentsbepaling op basis van winkelgrootte, seizoen, verkoopscijfers, … Op die manier is er een nauwe samenwerking om schappenplannen op maat te creëren die maximaal renderen.

Operational Excellence

Sanac heeft het begrepen: de klant wil snel en efficiënt samenwerken, en dat kan enkel met een partner die zich onderscheid door operationele excellentie. Daarom zetten wij alles op alles om onze klanten elke dag opnieuw naar de hoogst mogelijke efficiëntie te brengen. De daling van het aantal leveranciers én van de kosten door onze one-way-shopping: 1 contact, 1 order, 1 levering en 1 factuur, onze logistieke services die altijd just-in-time leveren, onze merchandising en voorraadchecks, onze klantendienst, … zorgen er allemaal voor dat onze klanten het maximale rendement halen uit hun schappen.

Arvesta Belgium BV, divisie Sanac
Aarschotsesteenweg 84, 3012 Wilsele (Leuven) (Belgium)
BTW BE 0734.562.390
RPR Leuven
info@sanac.be